Câte tipuri de amortizoare există și cum să le schimbi
Un amortizor este o piesă auto construită cu un arbore cromat și două tuburi de oțel. Tubul exterior se numește tub de rezervă și cel interior tub de compresie. La capete se află arborele de oțel care este prins de vehicul și pe partea opusă este montat un piston care se deplasează de-a lungul tubului.
Un amortizor este o piesă auto construită cu un arbore cromat și două tuburi de oțel. Tubul exterior se numește tub de rezervă și cel interior tub de compresie. La capete se află arborele de oțel care este prins de vehicul și pe partea opusă este montat un piston care se deplasează de-a lungul tubului.
Tipuri de amortizoare
Hidraulice
Armotizoare simple ce sunt formate dintr-un piston care se află în interiorul unui cilindru în care se află ulei care trece prin găurile dintr-o parte în alta a pistonului. Aceste amortizoare nu au nevoie de întreținere și au o capacitate mare de amortizare cu cât presiunea este mai mare.
Hidraulice cu supapă
Spre deosebire de cele anterioare, acestea au supape care reglează trecerea uleiului, oferind un comportament mai lin.
Amortizoare cu tub dublu
Sunt cele mai folosite în prezent și există de două tipuri: presurizate (ulei) si nepresurizate (ulei și gaz). Uleiul trece prin cilindru prin intermediul pistonului și prin a doua cameră datorită unei supape intermediare.
Amortizoare monotub
Sunt formate din două camere de ulei și gaz și un piston plutitor între ele.
Amortizoare cu frecvența selectivă
Au o a doua conductă în interiorul aceluiași piston, care în urma presiunii închide supapa, determinând închiderea suspensiei.
Amortizoare reologice
Este vorba de modele hibride de suspensie mecanică și electronică. Uleiul conține particule metalice care, în urma aplicării unui curent, fac fluidul mai gros, întărind suspensia.
Amortizoare reglabile în duritate
Modele personalizabile care reglează trecerea uleiului. Se pot alege cu duritate mai mare sau mai mică.
Amortizoare suspensie reglabilă pe înălțime
Amortizoare cu sistem special de suspensie care fac posibilă alegerea înălțimii vehiculului.
Suspensie adaptivă
Reprezintă o evoluție a sistemelor reglabile. Un sistem format din senzori care modifică comportamentul suspensiei în funcție de viteza sau starea asfaltului.
Suspensie electronică autoreglabilă
Capabilă să se adapteze la viteza, starea asfaltului și tipul de condus prin adaptarea fiecărui amortizor. În acest fel vehiculul are un comportament precis.
Sfaturi privind schimbarea amortizoarelor
Amortizoarele în stare proastă reprezintă un pericol pentru siguranța pe șosea. Acestea reduc confortul în mașină, îngreunează condusul și măresc distanța de frânare cu mai mult de 3 metri la aproximativ 100 km/oră.
Dacă nu schimbi amortizoarele la timp, ai putea avea probleme la virajele strânse, evitarea obstacolelor sau oprirea de urgență. De fapt, amortizoarele sunt considerate unul dintre cei trei piloni principali ai siguranței la condus, alături de frâne și anvelope.
Echipamente necesare
· Cric hidraulic: pentru a ridica mașina și a putea manipula roțile.
· Suporturi pentru cric hidraulic: pentru a menține mașina ridicată și pentru o siguranță mai mare.
· Cutie de scule: veți avea nevoie de șurubelnițe, clichete, prize, chei hexagonale etc.
· Compresor cu arc: pentru a scoate arcurile în cazul în care vrei să faci asta.
Cum poți schimba amortizoarele suspensiei în câțiva pași relativ simpli:
Ridică vehiculul și scoate roata
Utilizează cricul hidraulic și suporturile pentru a ridica mașina și a putea manipula roțile. Apoi, cu o cheie transversală, scoate toate șuruburile și roata de pe amortizorul pe care vrei să îl schimbi. De asemenea, reține că pentru ridicarea vehicului poți folosi și un elevator auto. Dacă încă nu ți-ai dotat micul tău atelier cu un astfel de echipament, poți alege unul din gama variată de elevatoare auto din magazinul nostru online.
În plus, de îndată ce vei intra pe Eqp.ro, vei descoperi o gamă variată de echipamente performante pentru atelierele auto.
Trage în afară suportul conductelor de frână și bara stabilizatoare, dacă este necesar
La unele modele de mașini este necesară scoaterea acestor două elemente înainte de a scoate amortizorul. Suportul este un cârlig mic care ține conductele de frână și se poate scoate prin deșurubare. Pentru a scoate bara stabilizatoare scoate cârligul care îl fixează de mașină cu o cheie.
Scoate șuruburile de la direcție pentru a elibera amortizorul
Caută în zona roților cele două sau trei șuruburi lungi care unesc amortizorul și direcția și scoate-le. Pentru a face acest lucru, este posibil să fie nevoie să bați puțin direcția și să o lubrifiezi, deși acest lucru nu este întotdeauna necesar.
Scoate șuruburile de pe turnurile de șoc
Deschide capota și caută turnurile de șoc. De obicei sunt lipite de părțile laterale ale capotei și au o formă mai mult sau mai puțin cilindrică. După ce le localizezi, scoate cele trei șuruburi cu care sunt prinse.
Apoi, tot ce trebuie să este scoți amortizorul, să-l înlocuiești cu unul noi și să pui roata la loc. Succes!
Comentarii
Lasă un comentariu