Ce e bine să știi despre schimbarea lichidului de frână la mașină
În cadrul sistemului de frânare al mașinii, lichidul de frână este responsabil pentru activarea fiecărei piese după ce apăsăm pedala de frână.
În cadrul sistemului de frânare al mașinii, lichidul de frână este responsabil pentru activarea fiecărei piese după ce apăsăm pedala de frână.
Lichidul de frână se află într-unul dintre cele mai importante circuite dintr-un vehicul. De obicei, ne gândim la motorul unei mașini și la puterea acesteia când vorbim despre caracteristicile sale, dar la fel de important este și sistemul său de frânare. Acesta este alcătuit din elemente precum plăcuțe, furtunuri, etriere de frână etc. Lichidul de frână este responsabil cu deplasarea tuturor acestor piese, activându-se atunci când călcăm pedala de frână.
Este foarte important să nu existe bule de aer în interiorul circuitului. Aerul se comprimă mult mai ușor decât lichidul, așa că dacă există oxigen în circuitul de frânare, mașina nu va frâna bine. Din acest motiv, este esențial să aerisești frânele, astfel încât să nu existe bule de aer în circuitul de frânare.
Condensul, un pericol pentru sistemul de frânare
Sistemul de frânare este un circuit în care există țevi și piese metalice. Pentru ca acestea să fie în stare bună, este important ca lichidul de frână să fie schimbat periodic, deoarece poate apărea condens, iar pentru un sistem de frânare hidraulic precum cel ABS, existența unor particule de apă în lichidul de frână nu este indicată.
Acesta poate fi schimbat cu ușurință cu ajutorul unui dispozitiv de schimbat lichidul de frână, care face parte dintre acele echipamente ateliere auto utile oricărui șofer.
ABS-ul este alcătuit dintr-o serie de supape mecanice în care, dacă există particule de apă, poate apărea rugina. Consecința acestui fapt este că supapele se vor deschide și închide corect mai greu, existând pericolul ca frâna să nu funcționeze bine în cazul unei opriri de urgență.
Dacă supapele nu-și fac treaba, roțile mașinii vor derapa dacă apeși puternic pedala de frână. ABS-ul eliberează momentan presiunea pe care o exerciți asupra pedalei de frână. Este ca și cum îți iei piciorul de pe pedală în mod repetat pentru ca anvelopele mașinii să aibă aderență. ABS-ul eliberează presiune, astfel încât circuitul de frânare să nu aibă parte continuu de forța care este transmisă de la pedala de frână. Când acționează ABS-ul, pedala de frână se ridică ușor. Supapele sunt cele care fac acest lucru printr-o unitate de control electronică atunci când se deschid și se închid și lasă lichidul de frână să treacă.
Lichidul de frână trebuie schimbat la fiecare doi ani
Este foarte important să schimbi lichidul de frână aproximativ o dată la doi ani, așa cum este recomandat de producători, lucru pe care nu mulți șoferi îl fac de obicei. Pentru achiziționarea unui dispozitiv de schimbare a lichidului îți recomandăm să intri în magazinul nostru online Eqp.ro.
Nu merită să folosești orice tip de lichid de frână. Producătorii recomandă alegerea unui DOT 4, care indică punctul de fierbere al lichidului. Trebuie să reziste la încălzirea care apare atunci când plăcuța se freacă de disc și care se transmite lichidului. Dacă ar trece de punctul de fierbere, s-ar forma bule de aer și ar ieși din circuit prin capacul rezervorului.
Unde și cum se verifică nivelul lichidului de frână
Pentru a vedea dacă nivelul lichidului de frână este corect, trebuie să ridici capota și să te uiți după rezervorul alb cu dop, de obicei negru. În interior există un lichid coroziv, care trebuie manevrat cu atenție.
Completarea lichidului de frână nu este întotdeauna o sarcină ușoară. Dacă se află între nivelul maxim și minim îl vei completa fără probleme, având grijă ca lichidul coroziv să nu se verse. Problema este atunci când există o pierdere de lichid, moment în care aer intră deja în circuit. În acest caz, nu ar trebui să adaugi lichid fără să cureți mai întâi frânele.
Nu încerca să cureți singur frânele dacă nu ai cunoștințe mecanice. Apelează la ajutorul specialiștilor. Curățarea lor necesită o atenție deosebită, mai ales când nu există nicio scurgere în circuit. Dacă observi că rezervorul este pe jumătate plin și nu este nicio scurgere, înseamnă că plăcuțele de frână sunt foarte uzate.
Când se întâmplă acest lucru, cilindrul etrierului se întinde și se umple cu lichid de frână. Astfel, nivelul lichidului scade. Nu umple niciodată la maximum rezervorul cu lichid de frână pentru că, atunci când pui plăcuțele noi, lichidul poate curge. De aceea este atât de important să verifici lichidul de frână atunci când schimbi plăcuțele.
Comentarii
Lasă un comentariu