Sfaturi privind schimbarea discurilor și plăcuțelor de frână
Schimbarea discurilor și a plăcuțelor de frână ale unui vehicul este o operațiune care are loc des în atelierele auto. Cu toate acestea, dacă ai de gând să-ți deschizi un atelier este bine să știi cum să procedezi.
Schimbarea discurilor și a plăcuțelor de frână ale unui vehicul este o operațiune care are loc des în atelierele auto. Cu toate acestea, dacă ai de gând să-ți deschizi un atelier este bine să știi cum să procedezi.
Pași privind schimbarea discurilor și plăcuțelor de frână
Principalele etape ale procesului de schimbare a discurilor și plăcuțelor de frână sunt următoarele:
1.Ridicarea vehiculului
Primul pas este așezarea vehiculului în poziția corectă pentru a putea schimba cu ușurință discurile și plăcuțele. Acesta trebuie ridicat de la sol cu ajutorul unui elevator auto sau a unui cric hidraulic. Pentru a alege un elevator sau un cric hidraulic de calitate, poți intra în magazinul nostru online, unde vei găsi o gamă variată de elevatoare auto și cricuri.
2. Dă drumul la presiunea din circuitul hidraulic
Deschide capacul rezervorului de lichid de frână pentru a evita ca, ulterior, la apăsarea pistonului etrierului de frână, lichidul să curgă din cauza presiunii circuitului (acest lichid poate deteriora celelalte componente).
3. Scoate roțile al căror sistem de frânare îl vei schimba
Este indicat să schimbi discurile și plăcuțele de frână de pe ambele roți de pe același ax pentru o frânare sigură.
4. Scoate plăcuțele
Slăbește manual șuruburile de ghidare a etrierului de frână și deplasează pistonul și retrage-l pentru a elibera plăcuțele de frână. La multe vehicule de ultimă generație, este esențial să activezi, în meniul tabloului de bord, opțiunea „ schimbare plăcuțe de frână”, astfel încât acestea să se adapteze la poziția lor de demontare.
5. Scoate etrierele de frână
Înainte de a scoate etrierele, senzorul de rotație al fiecărei roți și indicatorul de uzură (dacă vehiculul dispune de ele) trebuie deconectate. Evaluează uzura discurilor de frână pentru a verifica dacă a fost egală pe ambele părți. În caz contrar, poate fi necesară lubrifierea sau înlocuirea unora dintre șuruburile de ghidare.
6.Curăță etrierele de frână
Este necesar să elimini orice tip de reziduu sau grăsime de pe etriere pentru a garanta buna funcționare și netezime a sistemului de frânare. Pe piață există produse specializate pentru curățarea lor.
7. Schimbă discurile de frână
Pentru a scoate discurile, trebuie să scoți șuruburile centrale. Apoi, instalezi noile discuri. De asemenea, acordă atenție procesului de înșurubare și cuplului de strângere indicate de producător în cartea tehnică a mașinii. Nerespectarea acestei recomandări poate duce la o deformare a suprafeței discului sau la apariția unor fisuri în jurul punctelor de înșurubare, ceea ce ar putea duce la posibile vibrații ale pedalei de frână și la uzura prematură atât a discului, cât și a plăcuțelor.
Sistemul de frânare al fiecărei mașini este proiectat în funcție de dimensiunea și puterea vehiculului. Din acest motiv, este esențial ca, la schimbarea discurilor și plăcuțelor de frână, să optezi pentru un model asemănător celui montat standard sau o gamă superioară. O alegere proastă a discurilor de frână poate duce la o avarie gravă și poate pune în pericol siguranța vehiculului.
Pe piață există o mare varietate de opțiuni de discuri de frână, de la discuri solide, utilizate pe vehiculele de gamă medie inferioară, până la discuri ventilate, perforate, zgâriate, ondulate sau combinate, concepute pentru a disipa mai bine căldura.
Un alt factor care poate afecta calitatea discurilor de frână este materialul din care sunt confecționate. Deși sunt de obicei din oțel, există o variantă mult mai scumpă: discuri ceramice, folosite în principal la modelele high-end sau la mașinile de curse, unde cerința de frânare este mai mare.
8. Montează noile plăcuțe
Pentru a face acest lucru, pistonul fiecărui etrier de frână trebuie apăsat pentru a-l retrage și pentru a introduce fiecare plăcuță. La strângerea șuruburilor de ghidare, trebuie asigurat cuplul corect conform instrucțiunilor producătorului, deoarece asamblarea incorectă poate face ca plăcuțele să nu fie perfect paralele cu discurile și conduce la uzura fiecărei părți într-un ritm diferit. Această situație ar putea duce la vibrații și la o posibilă reducere a eficienței frânării.
În ceea ce privește plăcuțele, există și ele de diferite tipuri în funcție de materialul din care sunt realizate, iar alegerea celei mai potrivite variante depinde în esență de utilizarea pe care urmează să o primească.
Cele mai des folosite materiale sunt:
· organice (plăcuțe pentru utilizare suavă și silențioasă, dar performanțe scăzute),
· metale moi (plăcuțe cu performanțe mai bune decât cele organice, durabile, dar mai agresive cu discurile),
· metalice (plăcuțe mai scumpe și performanțe mai bune),
· ceramice (plăcuțe mai scumpe, cu durată mai lungă și eficiență de frânare imbatabilă).
9. Verifică funcționarea sistemului de frânare
Odată ce discurile și plăcuțele de frână au fost schimbate, rezervorul de lichid de frână trebuie astupat din nou și pedala de frână acționată de mai multe ori pentru a verifica dacă sistemul funcționează.
Dacă este cazul, „schimbarea plăcuțelor de frână” trebuie dezactivată din tabloul de bord. Efectuarea unui test dinamic după schimbarea lor îți va garanta funcționarea corectă a sistemului.
Acestea fiind zise, Eqp.ro îți recomandă să-ți dotezi atelierul cu cele mai bune echipamente pentru a oferi viitorilor clienți servicii cât mai diverse. Totodată îți pune la dispoziție toate echipamentele de care ai nevoie pentru buna desfășurare a activității. Succes!
Comentarii
Lasă un comentariu